PPL a Woocommerce – hromadné vytvoření štítků

S kurýrní službou PPL jsme v BU1 hodně spokojení. Skvělý kurýr, výborná doručitelnost následující pracovní den, sobotní doručení. Snad jediná větší výtka je k chybějícímu importu objednávek do jejich systému pro vytvoření štítků. No a pak mi ještě vadí nutnost vlastnit Slovenský účet abychom mohli přijímat dobírky v EUR, což je dle mého taky docela pakárna. Ale to je jiná písnička.

Protože nejsem programátor a nenašel jsem nikoho kdo by mi byl schopný vyřešit problém s automatickým napojením, vyřešil jsem import zásilek z e-shopu běžícím na Woocommerce tak nějak poloautomaticky.

Níže popisuji jak to máme nastaveno u nás + přikládám podrobný návod jak si to můžete nastavit sami. Toto nastavení nepočítá s objednávkami v EUR (nemáme účet na který by bylo schopno PPL zasílat EURa), ale úprava je možná.

Jak to funguje?

  1. Objednávky, které jsou ve Woocommerce připraveny k odeslání, označíte a vyexportujete soubor .csv (pomožte si přes Ctrl + klik myši aby Vám zůstaly ty stejné objednávky označené a následně u všech změnili stav na Dokončeno – tedy pokud máte logistický proces nastavený stejně)
  2. Soubor .csv naimportujete do systému PPL. 
  3. A pak už klasicky odešlete zásilky (tento krok jsem nikdy nepochopil).
  4. A následně odešlete e-mail zákazníkům (toto by určitě stálo taky za zautomatizování v systému PPL).

Pokud těch zásilek máte více (když se to u nás sejde tak jich máme i přes 100 za jeden den), ušetříte opravdu hodně času.

Nastavení importu v aplikaci PPL klient

Aby bylo možné zásilky .csv importovat, musíte si v systému PPL nastavit strukturu .csv kterou budete importovat. Toto nastavení se v PPL klientovi dělá v Nastavení – Nové nastavení importu zásilek:

Import si nastavte přesně tak jako je na screenshotu níže, pokud si jej nastavíte jinak, budete si pak muset nastavit i vlastní strukturu .csv souboru. Po nastavení nezapomeňte kliknout na tlačítko Uložit.

Nastavení importu zásilek v PPL klientovi

Instalace pluginu pro export .csv souboru

Strukturu souboru v PPL klientovi nastavenu máme, nyní zařídíme, aby nám náš e-shop běžící na Woocommerce takový soubor exportoval. K tomuto doporučuji nainstalovat plugin Advanced Order Export For WooCommerce. Instalujte verzi 2.1.1 a ne novější – v té jsou zatím chyby.

Přidání snippetu pro dobírku

Nejdřív musíme zařídit aby se dobírka vypočítala a aby nám přibyl do pluginu Advanced Order Export for Woocommerce sloupec pro dobírku (ne fakt nejsem programátor, tohle mám s pomocí autora pluginu).

Kód níže nakopírujte do functions.php nebo přidejte pomocí Code Snippets (doporučuji). Kód počítá s tím, že platební metoda dobírka je ve Woocommerce pojmenována jako „cod“ nebo „dobirka“.

//vypocet dobirky pocita s nazvem dobirka a cod
add_filter('woe_get_order_value_cod_amount', function ($value,$order,$field) {
	return ($order->payment_method=="dobirka" || $order->payment_method=="cod")  ? ($order->total - $order->total_refunded)  : 0;
},10, 3);
// nove pole dobirky "Cod Amount"
add_filter('woe_get_order_fields', function ($fields) {
	//add to field list
	$fields['cod_amount'] = array( 'label' => 'COD Amount', 'colname' => 'COD Amount', 'checked' => 1 );
	return $fields;
});

Nastavení pluginu Advanced Order Export Woocommerce

A nyní musíme nastavit plugin tak aby exportované csv mělo správnou strukturu (tu kterou jsme zadali do PPL klienta.

Nastavení pluginu naleznete ve Woocommerce – Export Orders

Abyste nemuseli nastavení složitě opisovat, stačí nastavení importovat přes záložku Tools (část Import settings). Pozor, import Vám přepíše všechna nastavení tohoto pluginu, takže pokud chcete dělat nějaké úpravy, tak až po tomto importu. V importu je také přidát PHP kód který nám upravuje telefonní číslo (PPL klient měl problém s importem čísla bez znaménka +)

Nastavení naleznete v textovém souboru ke stažení níže:

Tak a teď máme nastavení kompletní.

Export a import .csv souboru z Woocommerce do PPL

Tak a teď už samotné exportování z e-shopu a import do PPL klienta.

Export je jednoduchý: Woocommerce – Objednávky si označíte objednávky které chcete exportovat a vyberete nabídky Export as csv:

Export objednávek do .csv souboru

Stažený soubor následně naimportujete do PPL klienta přes Zásilka – Import zásilek. Ve výběru nastavení importu vyberete nastavení které jsme provedli v sekci Nastavení PPL klienta.

A pak už jen klasicky provedete Ukončení dne – Přenos zásilek a ti kteří chtějí odeslat i e-mail zákazníkům, tak Odeslat e-mail zákazníkům.

HOTOVO.

První nastavení je zdlouhavé a pro laika může být dost náročné. Ale pokud si vše nastavíte tak jak bylo zamýšleno, oproti ručnímu přepisování jé pouhé exportování a následné importování .csv souboru jako nebe a dudy.

Napsat komentář